جنگ دیروز و رزم امروز

تغییر در تهاجمات دشمن برعلیه ی ایران و اسلام

جنگ دیروز و رزم امروز

تغییر در تهاجمات دشمن برعلیه ی ایران و اسلام

جنگ نرم مغلوب ارزش های دفاع مقدس


فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس از سه دهه پیش و در شرایطی کاملا ویژه و استثنایی با زهنمودهای امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جامعه ما شکل گرفت و بنیان نهاده شد .   

این فرهنگ تا به امروز موجب ترویج و رشد فضایل اخلاقی در جامعه اسلامی به ویژه در میان نوجوانان و جوانان شده است .
فضای معنوی و الهی که در آن زمان بر مناطق عملیاتی حاکم بود ، جبهه ها و مناطق عملیاتی را به دانشگاه های بزرگ فرهنگی و اخلاقی تبدیل کرد ، به گونه ای که نوجوانان و جوانانی که به جبهه می رفتند آنچنان مجذوب فضای حاکم بر جبهه ها می شدند که حتی در زمانی کوتاه که به مرخصی و به نزد خانواده هایشان می آمدند ،‌تاب ماندن نداشتند و دوباره به جبهه عزیمت می کردند و آن گونه شد که شخصیت بسیاری از آنان در جبهه شکل گرفت 

ادامه مطلب ...

کاربرد پیامک در مقابله باجنگ نرم



پیامک هم به عنوان رسانه می تواند نقش قابل توجهی در جنگ نرم داشته باشد، رسانه ای که مروزه در همه جای جهان از جمله ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما اینکه نقش ان در جنگ نرم چه می تواند باشد؟

این موضوع را در ادامه متن بخوانید.

ادامه مطلب ...

تسلیت ایام


شهادت امام محمد باقر(علیه السلام)

را تسلیت می گویم




این جا بقیع است...

جایی که در ظلمات شب و کور سوی تنهای مهتاب،

دستانت را در پنجره های غریبش قفل می کنی

و نیازت را به ائمه غریب آن قسم می دهی...

با اشک می گویی که دیگر دیدن جمال رویش را خواهانی...با اشک...




ادامه مطلب ...

دشمن امروز

  سردار عباس شکرپور:
دشمن امروز با اسلحه نمی‌جنگد

خبرگزاری فارس:

جوان ما باید بداند کسی که از بلندگوی ماهواره‌ها حرف می‌زند،دوست ما نیست این دشمن است که با ترویج مسائل غیراخلاقی و اعتیاد در بین جوانان ما درصدد تخریب فرهنگ و اعتقادات ما است.



سردار عباس شکرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت خبرگزاری فارس با بیان این مطلب که همیشه هفته دفاع مقدس ،‌خاطرات زیبای جنگ را برایم تجدید می‌کند گفت: سخن درباره جبهه و جنگ به تعداد رزمندگانی که آنجا بودند بسیار است.
‌وی اظهار داشت:‌خاطرات دوران جنگ برای کسانی که این دوران را نگذرانده باشند شبیه افسانه است و حتی گاهی به واقعیت‌ها‌ی این دوران با دید افسانه نگریسته می‌شود.
و ی در ادامه گفت: معنا و مفهومی که از جنگ بر جا مانده است باید به طور کامل به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند جوانان امروز ما باید بدانند که جنگ و وقایع خاص آن دوران افسانه و داستان نیست.
وی با بیان این مطلب که جوانان ما دارای استعدادهای شگرفی هستند ،‌افزود:‌جوان امروز ایرانی باید هویت و اصالت خود را پیدا کند و بداند در کجا و در چه شرایطی زندگی می کند.
این جانباز تاکید کرد:‌وقتی جوان ایرانی هویت و اصالت خود را پیدا کرد ،‌می تواند با شکوفایی استعدادهای خویش در راه دین و میهن ، دین خود را به دفاع مقدس بپردازد.
وی تصریح کرد:‌توانایی‌هایی که در جوانان ما هست در هیچ کجای دنیا وجود ندارد ،‌جوان امروز ما برادر همان جوانهایی هستند که با اراده بلندشان توانستند 8 سال جنگ را تحمل کرده و با مشکلات آن بسازند ولی زیر بار استعمار نروند.
وی خاطر نشان کرد:‌ در جنگ بچه‌های 18 ساله و کمتر ،‌ با اراده قوی که داشتند،‌توانستند در صحنه‌ها‌ی سخت جنگ حماسه ‌شجاعت ،‌دلیری و پیروزی بیافرینند.
وی با بیان این مطلب که گاهی در جنگ جوانان رفتارهایی داشتند که همه را متعجب می کرد ،‌افزود:‌یکی از همین 18 ساله‌های دوران دفاع مقدس ،‌وقتی شاهد تکه‌تکه شدن همرزمش بر اثر اصابت گلوله بود،‌با مخفی کردن جنازه دوستش از تضعیف روحیه بقیه همرزمانش جلوگیری کرد.
و ی اضافه کرد:‌ چنین روحیه‌ای در یک جوان 18 ساله قابل تحسین و ستودنی است ،‌از اینگونه صحنه ها بسیار درجنگ بوده است.
وی ابراز داشت :‌گاهی بچه‌ها برای بدست آوردن 20 لیتر آب باید دو تا شهید می‌دادند تا بتوانند از منطقه‌ای که در تیرس دشمن است برای بقیه آب بیاورند.
وی با بیان این مطلب که جوانی به دوران بی تجربگی و خامی معروف است ،‌گفت:‌ولی ما در همین جوانها رشادت‌ها و از خودگذشگی هایی دیدیم که درک آن برای بسیاری غیرممکن است.
سردار شکرپور با اشاره به مقاومت و شجاعت شهید مرتضی جاویدی ابراز داشت:‌ وقتی در عملیات هلی‌برد که صددرصد شکست نیروهای ما حتمی بود،‌ فرمانده سپاه دستور عقب‌گرد صادر کرد،‌ شهید مرتضی جاویدی با عقب نشینی مخالفت کرد و در جواب فرمانده سپاه گفت:‌ما ایستادگی می‌کنیم و با همین اعتقاد و ایمانش در آن عملیات پیروز شدیم.
وی با بیان این مطلب که باید وقایع جنگ آن‌طور که هست به جوانان گفته شود اضافه کرد:‌وقتی در محله‌ای شهیدی تشییع می‌شد ،‌10جوان دیگر جایگزین وی می‌شدند، ‌این روحیه شهادت‌طلبی و از خودگذشتگی اگر درست بیان شود ،‌می تواند برای جوانان ما الگو باشد.
وی تصریح کرد:‌ما باید فلسفه انقلاب، فلسفه جنگ ،‌آنهم جنگی که بر ما تحمیل شده بود را برای جوانانمان روشن و شفاف بیان کنیم،‌ جوانان ما سرمایه ‌های این انقلاب و جنگ هستند ،‌باید خیلی هوشیارانه با آنها برخورد کنیم.
وی در ادامه گفت:‌سازندگی ایران به دست همین جوانان صورت می گیرد،‌جوان ایرانی باید بداند استعمار درصدد نابودی فرهنگ و اعتقادات ما است.
وی خاطرنشان کرد:‌امروز استعمار اسلحه را کنار گذاشته و با استفاده از جنگ و گلوله وارد میدان مبارزه نمی شود چراکه می داند پاسخی نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد:‌‌جوانان ما باید دشمن را بشناسند ،‌امروز دشمن در لباس دوست خود را نشان می‌دهد ،‌امروز استعمار از طریق ایجاد بحران در مسائل فرهنگی با ورود ماهواره‌ها در صدد ضربه زدن به جوانان ما است.
وی با بیان این مطلب که ما باید با بصیرت کامل ،‌دشمن‌شناسی و دین‌شناسی را به جوانانمان بیاموزیم،‌ افزود:‌جوان ما باید بدانند کسی که از بلندگوی ماهواره‌ها حرف می‌زند ،دوست ما نیست؛ این دشمن است که با ترویج مسائل غیراخلاقی و اعتیاد در بین جوانان ما درصدد تخریب فرهنگ ،‌ارزشها و اعتقادات ما است.
وی اضافه کرد:‌برای جوان ،‌دشمن نفسانی و دشمن فیزیکی باید مشخص شود و بداند دشمن با چه ترکیبی خود را نشان می‌دهد ،‌دشمن شناسی در نسل امروز بسیار مهم است و عدم توجه به این مقوله خطر جدی را به همراه دارد.
وی خاطرشان کرد:‌جوان امروز ما باید بسیار هوشیار و آگاه باشد تا از دسیسه‌های استعمار آگاهی یابد و از نفوذ هرگونه تخریب جلوگیری کند.
سردار شکر پور تاکید کرد:‌باید با جوانها با کلیدواژه‌های خودشان سخن گفت. این هنر است که والدین باید هنرمندانه در این وادی قدم بردارند تا جوانان ما دچار بحرانی‌های روحی و عاطفی نشوند و به دشمن اجازه ورود به تفکرشان را ندهند.

امام جواد(ع)

امام جواد(ع):
«اَلشَّریفُ کُلُّ الشَّرِیفِ مَنْ شَرَّفَهُ عِلْمُهُ وَ السُّودَدُ کُلُّ السُّودَدِ، لِمَنِ اتَّقی اللهَ رَبَّه؛
شریف واقعی، فردی است که با شرافت علم و دانش آراسته گردد.
سیادت و بزرگواری حقیقی با فردی است که راه تقوا و خداشناسی را پیش گیرد»

شهادت امام جواد(ع) بر تمام شیعیان

تسلیت باد